Claus & Carina....... i Kina

<< RETUR

Se tidligere nyheder fra Zhuhai

20.03.2005

Påsken nærmer sig og vi har igen fået dansk jord under fødderne i en kort periode. Turen hjem gik perfekt med søvn og ingen mistet bagage. Desværre nåede vi lige akkurat ikke at se al jeres sne, men istedet et meget vådt Danmark. Der er igen lidt nyt under "Vidste du at..." og i anledning af påsken har vi lagt et lille "påskeæg" på hjemmesiden (som det hedder på nørdsprog). Dette betyder blot at man et sted på hjemmesiden kan klikke på et skjult link (din musepil skifter udseende, når du bevæger den henover det hemmelige link).

Nogle kender det allerede, men fat mod - vi giver dig lidt hint senere hvis du ikke kan finde det! Held og lykke og god påske til jer alle!

15.03.2005

Så føles lejligheden igen meget tom efter en uges besøg med masser af aktiviteter og dejligt selskab. Anders er taget hjem igen

og hverdagen presser atter på. Vi regner med at kunne sætte billeder på siden meget snart. I dag kan vi dog byde på lidt flere

beskrivelser under "Vidste du at..." og en lille smule under "Små sjove oplevelser".

10.03.2005

Weekenden nærmer sig og vi afslutter Anders' besøg herude med et par dage i Hong Kong.

Samtidigt kan vi oplyse at vi har bestilt billetter hjem til et DK besøg d. 17 marts, men med forskellig hjemrejse dato pga. feriedage! Læs også lidt om kvitteringslotto og snotklatter under "Vidste du at..."!

06.03.2005

Så blev det endelig marts og i fredags kunne vi byde Claus' kammerat, Anders, velkommen til en uges ophold i Zhuhai. Seværdigheder besøges, jakkesæt bestilles og mad nydes i store mængder i denne uge!

Og sørme om ikke "Vidste du at..." linket i venstre side er blevet aktivt. Her kan du læse om en masse store og små ting i Kina og her i marts måned vil der jævnligt blive opdateret med nye historier. Skriv endelig på vores mail, hvis du syntes der er noget der mangler.

19.02.2005

Efter 13 dages kulinariske og kulturelle oplevelser i Kina vendte familien Stensved og Århus næsen hjem mod mere vanlige omgivelser. Programmet under opholdet var meget kompakt og vi nød godt af fejringen af det kinesiske nytår, mens vi var i Hong Kong. Vi spiste og shoppede til både maver og kufferter bogstaveligt talt var ved at revne! Hvis du skulle få lyst til at se en lille bid af de mange billeder der blev taget, kan du nu se dem under "Billeder generelt".

03.02.2005

Der er nu kommet billeder fra Maria og Jacobs besøg - bedre sent end aldrig! Ligeledes har vi tilføjet flere emner under afsnittet "Små sjove oplevelser".

01.02.2005

Familien Stensved & Århus er nu endelig ankommet til Zhuhai efter en lang flyvetur.

Selve turen gik fint uden problemer - dog uden megen søvn. Vi hentede dem i Hong Kong lufthavn og tog direkte til Zhuhai, hvor der kunne hviles og pakkes ud. Dagene går som I kan se på billedet med at restituere fra den lange tur med fod massage, pedicure, hoved- og kropsmassage. Claus har taget konsekvensen af at se familien nyde Zhuhai

mens han er på arbejde og har taget fri med det samme! De kommende dage vil bestå af shopping på små markeder, spisning på kinesiske restauranter og masser af seværdigheder - rolig, der kommer masser af billeder :-)

11.01.2005

Så er vi hjemme i Kina igen efter en måneds ophold i DK. Turen herud gik nogenlunde - dvs. at pga. hård vind måtte vi cirkle over Frankfurt og nåede kun lige vores fly videre til Hong Kong. På dette fly ventede 3 små-unger, som var flinke til at holde alle vågne under hele turen og ved ankomsten måtte vi så erfare, at bagagen ikke var kommet med fra Frankfurt! Men vejret herude er lige nu rigtigt godt med 23-26 grader ved middagstid, men indenfor er alle bygninger virkelig gennem-kolde fra de sidste ugers kulde og alle går med jakke hele dagen. Så nu skal vi finde varmeapparaterne frem, for radiatorer forefindes ikke lige her i syd-kina og de lover mere kulde (ca. 10 grader) indenfor kort tid.

05.12.2004

Vi har ændret vores planer for vores hjemkomst dato og vil komme hjem d. 9. december. Der vil derfor sandsynligvis ikke ske så meget her på hjemmesiden de næste uger.

25.11.2004

I weekenden var vi så heldige, at blive inviteret ud til kinesisk morgenmad og på tur udenfor Zhuhai. Ligeledes har vi været til en pæredansk julebazar i Hong Kong. Se en masse billeder fra dagene under afsnittet "Billeder generelt" i historierne "På søndagstur" og "Julebazar i Hong Kong". Samtidigt har Carina deltaget i et foredrag på Claus' arbejde omkring "Danmark og vores traditioner" og dette regner vi med at have en lille billedserie klar med indenfor et par dage. Enjoy...

15.11.2004

Så er første besøg fra Danmark desværre ovre. Vi havde en skøn uge med mange gode oplevelser sammen med vores dejlige gæster og forhåbentlig kan der snart komme lidt billeder på nettet. Vi har lidt problemer med at lave hjemmeside på vores hjemmeopkobling, så det er svært at opdatere siden lige nu. Men se alligevel det nye område "Sjove oplevelser" nederst ude til venstre. Her er lidt til lattermusklerne...

07.11.2004

Så er der gode råd og tips under det nye link "Kig forbi" til jer der overvejer at besøge os.

Vi har nu fået besøg af vores første gæster fra Danmark og er kommet til Zhuhai i dag fra en weekend i den vidunderlige by, Hong Kong.

01.11.2004

Denne weekend har vi haft besøg af Claus' kolleger og deres familie, hvor menuen stod på danske retter. Man syntes umiddelbart at der er meget man kan lave, men kan man mon nu også få alle ingredienserne i det kinesiske supermarked, kan kinesere li' kartoffel salat og kan de spille Vikinge spillet? Se fotos fra dagen under "Billeder generelt".

24.10.2004

Endelig er der kommet billeder fra vores nye lejlighed -Gå til området "lejligheden" og se hvorfor vi nyder vores nye hjem så meget.

Vi har haft en fantastisk dag i Imperial Hot Springs, der ligger en times bus kørsel uden for Zhuhai. Imperial Hot Springs har 30 forskellige varme bade, som er tilsat forskellige (meget mystiske) ting, der skulle være sunde for kroppen.. Så vi har badet i vand med kaffe, vin, kokosolie, blomster og træ - og har nydt de dejlige omgivelser, så nu strutter vi af sundhed og velvære ;o)

20.10.2004

Så har vi allerede været her nøjagtigt 1 måned!!! Tiden er alligevel gået stærkt for os og vi har oplevet meget i denne måned. Vi har haft lidt udfordringer med internettet og har derfor ikke kunnet opdatere siden den sidste uge! Vi er kørende igen og håber hurtigst muligt at kunne opdatere "lejligheden" siden. Ligeledes har vi fået kinesisk fastnet og mobil numre.

Der har været mange danske kolleger på besøg fra Claus arbejde, så mange aftener har gået med spisning og selskabelighed.

09.10.2004

Fantastisk lejlighed vi nu har fået. Stor og med dejlige lyse lokaler og perfekt beliggenhed. Vi kan både se stadion, swimming pool, bjerge og meget andet. I aftes knoklede vi med den nødvendige rengøring og fik flyttet alle vores ting, så i dag går Carina og flytter lidt rundt på møbler og indretter en "Claus/Carina" stil. Claus er på arbejde både lørdag og søndag, da disse 2 dage blev lagt i forlængelse af vores nyligt overståede ferie pga. mange kinesere rejser meget langt væk for at se familien.

Igen må vi sige at nogle ting er bare bedre i Kina - ny lejlighed på 3 dage og mindre end 24 timer efter vi har skrevet under, kom de i formiddag og installerede bredbånds internet igen. Smukt....

Vi sætter billeder af den nye lejlighed på siden meget snart.

08.10.2004

For 2 dage siden fik vi den dejlige nyhed at udlejningsfirmaet havde fundet en ny lejlighed! Vi turde ikke håbe på meget, men da vi fik fremvist lejligheden godtog vi den med det samme. En stor og flot lejlighed med perfekt beliggenhed i Huafa New Town og det er kun 25 mtr fra vores nuværende hoveddør. Carina får nøglen i dag, så vi rengører begge lejligheder og flytter i aften. Samtidigt betyder dette, at internettet måske ikke er oppe at køre fra dag 1, så dette vil muligvis give en lille pause her på siden.

05.10.2004

Efter adskillige anbefalinger tog vi i dag til det nye Ming Palace i Zhuhai og det var virkelig oplevelsen værd. Se hvad vi oplevede under "Billeder generelt".

04.10.2004

I øjeblikket er det "National Holiday" i Kina. En hel uges ferie uden vi ved hvorfor :-) men vi benytter denne uge til at se lidt af Zhuhai og nyder at vi for første gang (meget længe), kan være sammen i hverdagen. Af nyheder kan vi nævne at vi havde en lille weekend tur med to kollegers familier og her bør du se under "Generelle billeder" hvad vi har oplevet. Der begynder generelt at ske lidt mere på siden nu, men skriv endelig på en af vores mail adresser hvad du syntes mangler af information på hjemmesiden. Feedback er uundværligt og ufatteligt motiverende......

01.10.2004

Endelig blev vi on-line i lejligheden!

Alle tingene er nu ved at være faldet på plads – vores ting er ankommet, vi har startet kinesisk undervisning igen med Angela og vi er så småt ved at finde en hverdag. Lejligheden er vi egentlig glade for, men vi vil dog stadig foretrække at lede efter en større, som også har elevator, da det er samme husleje!

Dagene går i øjeblikket med at vænne os til alle de nye indtryk – sproget, maden, lugtene og kinesisk kultur. Carina har så småt indrettet lejligheden med vores egne ting og det gjorde at vi hurtigt følte os mere hjemme. Billeder af familie og venner på hylderne, samt Kim Larsen på CD afspilleren giver lidt dansk tryghed, når alt det nye bliver lidt for meget på en gang.

Om aftenen tager vi gerne ud for at finde et sted at spise, men her til at starte med kender vi ikke ret mange restauranter og der er stor forskel på typen af mad. Vi kan jo ikke se om det er en Cantonesisk, muslimsk, Beijing eller lokal restaurant og uden billeder på menukortet er vi fortabte!

Al transport foregår med taxa og det er noget man meget hurtigt vænner sig til. Med lidt simple kinesiske gloser kan vi faktisk guide chaufføren rundt, men oftest er det nemmest blot at give ham et visit kort til destinationen.

Vi er ved at vænne os til det hele og glæder os til at alting er 100 % på plads.

25.09.2004

Så er vi endelig ankommet og flyttet ind i vores midlertidige lejlighed i det kun 1 år gamle resort (kompleks) der hedder Huafa New City. Lejligheden er helt OK, men vi ønsker dog stadig at se efter en anden da der ikke er elevator. I dag har dagen mest gået med at finde ud af dagligdags ting - hvor kan vi købe ind, kan vi få internet i lejligheden osv. Carina har nydt dagen i dag, som er den første i lang tid, hvor hun ikke skulle nå noget